středa 8. dubna 2020

Domácí chléb




Rychlý, chutný a naprosto jednoduchý na přípravu (přesně podle mého gusta)

500g hladké mouky
1 sáček sušeného droždí
1 lžička soli
1 lžíce kmínu
375ml vody

Suché ingredience jsem promíchala dohromady a pomocí lžíce jsem přimíchávala vodu. A následně (hlavně já) použiji ruce a hnětu a hnětu. Samozřejmě, kdo na to má techniku v podobě kuchyňského robota, použije robota. Hnětu (nebo někdo- asi většina- robotuje) do té doby, dokud se těsto přestane lepit. Upřímně, mně se to lepí furt. Dělám tento chléb asi 2x do týdne a jakože bicáky mám slušný.
1-2 hoďky mi to kyne v peřinách. potom toho mazlíka vytáhnu z pelíšku a znovu hnětu a hnětu. Vytahuju části těsta směrem do stran a následně přetahuju do středu chlebíka. Tož 10x to bude stačit. Dalších 30 min je těsto v klídku pod utěrkou a mezi tím si předehřeju troubu, ve které už je nachystaný hrnec s pokličkou. Dám to na 250 stupňů.
Vytáhnu rozžhavený kastrol, šoupnu do něj těsto. 20 minut peču s pokličkou (moje babička říká, že se to peče se skřidlou). A pak 20 minut bez pokličky.
Hurá a je to. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat